ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA OPAVA-MALÉ HOŠTICE- PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní školaMateřská školaDružinaJídelna
Aktuality
O nás
Organizace šk. rokuKalendářSmartClass TeacherSmartClass StudentLOGO Škola onlineZájmové kroužkyFotogalerie
Dokumenty
Rodiče a škola
Projekty a granty
Aktuality
O nás
Organizace šk. rokuKalendářSmartClass TeacherSmartClass StudentLOGO Škola onlineZájmové kroužkyFotogalerie
Dokumenty
Rodiče a škola
Projekty a granty
Adresa

Dvořákova 37
Opava - Malé Hoštice
747 05

Email

reditel@skolamalehostice.cz

Telefon

553 765 151
739 479 886

Mapa

IČO: 70 999 368
IZO: 600 143 007
ČÚ: 181709659/0300
ID: w9wmf6f

Testování žáků 5. tříd

Národní srovnávací testy

V dubnu a květnu probíhalo národní testování žáků pátých tříd. Do elektronického testování společnosti SCIO se zapojilo napříč celou republikou 13 700 žáků pátých tříd. Na testy se třída svědomitě připravovala. Výsledky ukázaly, že většina žáků dopadla v pásu průměrném, tedy podobně jako průměrný žák základních škol v České republice. Někteří dosáhli velmi vysokých hodnot, jiní naopak nízkých. Každý žák poté obdržel výsledkový list s hodnocením, kde byl pochválen i vyzván k dalšímu procvičování v daných oblastech. Jednalo se o testy z matematiky, jazyka českého a z obecných studijních předpokladů. Výsledky testů jsou také důležitou pomůckou pro školu, aby viděla, na co je potřeba se zaměřit a zlepšit tím dovednosti žáků. Žáci po ukončení samozřejmě mohli do svých zadání, řešení i správných výsledků nahlédnout. Krom těchto SCIO testů proběhlo ještě jedno testování. ČŠI vydala obdobné testy na matematiku a jazyk český, avšak zde se pozornost obzvláště soustředila na tzv. kombinovaný test, který v sobě zahrnoval oblast sportovní (pravidla her, prevence ochrany zdraví, jména sportovců i jejich vítězných sportů, informace o olympijských hrách atd.), oblast hudební (světoví skladatelé a jejich díla, hudební nástroje, hudební nauka), i oblast umění (výtvarné techniky, umělecká díla atp.). Cílem bylo ukázat, že výchovy nejsou jen doplňující předměty, ale že se na ně žák také připravuje a dovídá se v nich mnoho důležitých informací. Výchovy žáky obohacují nejen o praktické dovednosti, ale o všeobecný rozhled i estetické cítění.